Just Go On

Assalamualaikum ,



yaaaaaa at lastttttt i can update this blog . mweheheh gilaa lama la kan tak update . yaaa konon budak spm kannnnnn huhu . takda cuti kuttttt memanjang kelas . okayyy dahh tu cerita tahun lepas . now dah 2016 . whawwwwww how fast time flies kannnn . dah 18 tahunn huhuh even belum official lagi kann . so cuti ni aku takda buat apaapa just duduk rumah jadi babysitter huhu takpa laa kann dapat la jugak duit sikit hehe . kalau nak cerita apa jadi tahun lepas banyak sangat memang takkan habis nak cerita semua kat sini . so far okayy lahh even banyakk jugak yang tak okay haha sistabah okayy . takpe kita pendekkan cerita okayy .


let me throw back a bit of my memories okay .

first ; life as LDP

weyyyyy gilaaa lahhh aku rasa BKP (Badan Kepimpinan Pelajar) tahun 2015 paling lama pegang jawatan . bukan nak riak ke bangga . TAK . cumaa macam pehhh gilaa . penat tau . lebih kurang setahun setengah pegang jawatan ldp tu . biasanya masa trial form 5 dah tak ambik kesah pasal asrama ke junior ke pi lantak la dorang kan tapi tak untuk KAMI . sampai ke SPM pun still terpekik terlolong clear asrama pagi petang . kitaorang bukan gilakuasa tapi u knowwwww khidmat kami masih diperlu kan hiihuuu . adalah satu dua orang warden mengadu yang diorang tak yakin untuk pilih kepimpinan for this year . huhuh bangga sikit sbb rasa dihargai hahaha . okayokay dah . so hopefully yang terpilih sebagai pemimpin maktab tahun ni dapat jalankan tanggungjawab dgn baik dah adil . mohon salah silap kami okayyy heeeeeeeeeeeee .


second ; classmates tercinta acacians

amol , elias , azriq , aniq , khalid , amri , raziq , rifdi , arab , paan , ayol , iqbal , yuzi , warith , fakhrul , os (boys)
fadz , sarah , ming , eyra (me) , nel , syaf , bael , alin , maryam , suraya , diba , nazurah , farhana , tasha (girls)

my beloved classmates , thanks for all the memories that we had together . pahit manis masam masin semua adaaaa . maaf salah silap terkasar bahasa okayyy . seriously sayang gilaaa dkt korang . we are perfect family okaayyyyy hahahahaha . before spm kitaorang ada buat jamuan . just makan makan . saja laa nak ada kenangan terakhir kann . takut tak jumpa lepas ni *mood sedih plis* . haihh banyak sangat laaa benda jadi dalam kelas tu . gaduh ketawa scandal hahaha actually kelas acacia ni paling banyak scandal tak berdaftar . ntah apa apa je . so guys , goodluck for life after this . takecare and will always miss u guys *flying kiss*


third ; my birthday *bunyi belon pecah*

14 november 2015 . yaaaa i know time ni still dalam minggu SPM kannnn tapi aku kesahhh apa hahahah . ni nak story sikit . time ni hari sabtu tau and pagi tu ada pgg agama sbb next weeknya exam agama . so time tuu ustaz suruh duduk random laa kann so aku pun duduk dgn auni , mya dgn mai sbb kebetulan kelas kitaorg gabung . ada dua kelas yg tak gabung . dah leklek duduk tu suddenly ustaz kata " lelaki duduk depan lahh kan lelaki imam perempuan makmum" haaa gitu laa ayatnyaa . wth time tu punn dgn redaa nya bangun laa tukar tempat sbb time tu aku duduk depan . yelaa kann pelajar cemerlang kena duduk depan *jom gelak ramairamai* . tuptup kitaorg 4 org duduk meja belakang sekali pehhhhhh memang ah aku punya mood nak belajar terus hilang mood ngantuk datang hahahaha . nak dipendekkan cerita time tu ustaz suruh revision sendiri if ada soalan tanya , then aku dgn muka ngantuk baca la buku . tetiba auni teman mya pergi toilet . mai takdaa sbb ustaz kasi pelepasan untuk kelas dorang . tinggal lahh aku terkontang kanting sensorang kat belakang tuu . tiba tiba aku dengar suara ustaz " nur syahirah baharudin " . apa lagi terus segar mata aku pandang ustaz . mukaaa jangan cakap laaaaaaaa peh terkejut habis . " awak ada buat salah ke ? kenapa duduk belakang sorang sorang ?" ustaz sambung . hahahahahahahaha aku pun geleng kepala je la . then ustaz suruh satu dewan tu baca al fatihah untuk aku then nyanyi lagu 'Allah selamatkan kamu' untuk aku . immediately aku tanggal spec sbb aku rasa time tu semua pandang aku . yelaaa duduk belakang sekali dengan pakai tudung putihnyaa memang menjadi perhatian huhuh *rasa nak nangis pulaakk* . aku tau tu kerja tina bagitau ustaz haihhhh sabar jelaaaa . then ramai laaa wish aku semua .
p/s : panjang tau cerita pasal birthday ni hehuuu
okay sambung . ni pasal sorang sahabat aku dunia akhirat ni . FATIN FATIHAH BINTI MD MINIE . serious wehh dia paling gempak , bayangkan seminggu dia tak layan aku langsungg time tu . gilaaa tetiba jadi strangers ppehhhh . memang sedih gilaaa ahh a week before birthday tu . haihh . geram je aku . makan satu meja sebelah sebelah pun tak bercakap . masing masing macam halimunan . can u just imagine that ? seksaaa wehh time tuu hati ni dah 3/4 hancur cumaaa tahan je laa kan aku ada jugak bagi letter cakap dia lupa aku semua tapi dia tak reply . hmm , dgn kawankawan dia tuduh memacam pehh hati ni taktau dah nak cakap cemana . remuk beb . then time lepas habis pgg agama tu ainul tetiba ajak rehat sama , aku pun ikut laa . then dia tarik aku masuk bilik ldp , masuk je and i saw something . terus banjir aku kat situ jugak . kesian ainul jadi mangsa . bukan sedih tapi terharu . u know dia gantung gambar kitaorg and ada balloons and ada record dia nyanyi dkt mp3 dia and a letter yg menyatakan dia saja nak prank aku . otakkkk diaaaaaaaa huwaaaaaaa *emoji melalak* dia fikir sweet ke doooo buat aku cemtu even mmg sweet pun sebenarnyaaa hahahaha okay dah . lepas tu kiteorang terus okay balik .
malamnya pulak time my 3 girls pedajal aku . dorang suruh aku ikut arrow yg ada kat asrama tu . naik aras dua , naik aras tigaa yang kosong takde orang tetiba nisah tutup lampu aras terus gelap emmmmmm turun balik aras dua pegi room by room and masuk bilik 11 and taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bilik gelap and hanya ada lilin atas cake and balloonssssssssssss , lagu (emmm apa ek tajuk lagu tuu lupaa tapi lagu tu best) pun berkumandang . mereka la nyanyi siapa lagi . tapi sadisnyaa lilin tu dah pendek gilaa hampir habis hahaha sbb aku lambat sgt hikhokkk habis kena sembur dgn myaaa tralalala . enddddd yaaaaa thats it haha. on that day aku outing and belikan laa sikit dorang kfc and dominos kongsikongsi satu batch . btw sorry guys siapa tak dapat huhuhu terutama lelaki heeee . andd someone sing a birthday song for me and someone gave me ice cream cornetto . heeeeeeee thankssss . okay done .



forth ; sijil pelajaran malaysia 2015

week by week andd yaaaaa i had done my best and also all my friends i guest . hopefully Allah gives us the best result for us , straight a . aminnnnn ya rabbalalaminn . heeeeee . last day exam is subject biology huhuhuhuhuhuhuhuhuhuh gilaaa nebess time tu . then dah habis tuu semua buat sujud syukur , alhamdulillah . happy time tu Allah je tau haha . and aku dgn sab pegi laaa selfie sana sini hahaha lol . port selfie ofcoz dkt tasik baruu tu haha . then masingmasing berkemas untuk balik . tu lahh last time dkt mrsm batu pahat as a student . alhamdulillah after 5 years aku berjaya habiskan study dekat sana . thanks to all teachers , staffs , friends and juniors terutama juniors aras hahah lewl . i jadi kakak aras paling havocc okayyy *mereka kata* hahaha . okayyy done .


so , ni lahh sikit story kisah lalu huhu . apa apa pun life must go on okay .







so , ni sikit gambar classmates okayyy hehuu .



Nur Syahirah ft. Fatin Fatihah



sometimes you just need to distance yourself from people. if they care , they'll noticed.  if they don't, you know where you stand

Comments

Popular posts from this blog

tired of being dipergunakan

No Hurt Feeling

sambungan cameron highlands ..